maandag 15 juni 2015

Voorblad spelletjes

Ik toonde jullie eerder al dat ik heel wat voorbladen maak voor aan mijn bord. Op die manier weten de kinderen waaraan ze mogen werken en hoef ik het geen tien keer na elkaar te herhalen. Ik hang een blad of een aantal verschillende voorbladen op en zo gaan ze na hun 'gewone' werk meteen weer aan de slag. Meer uitleg over deze werkwijze vind je trouwens hier.

Ik maakte er eerder al heel wat en vandaag maakte ik ook nog eentje voor de spelletjesmap. Wanneer deze ophangt, mogen de kinderen aan gelijk welk spelletje in de spelletjesmap werken. Dat kunnen sudoku's zijn, maar ook woordzoekers, cijferbloemen,...

De tekening die ik gebruikte staat ook op het naamkaartje van de spelletjesmap. Dit naamkaartje zag je hier al en kun je ook op die pagina gratis downloaden.


Dit voorblad kun je ook gewoon afdrukken, lamineren en ophangen. Het linkje ernaartoe vind je hier.

Ik wens jullie allemaal een heel fijne werkweek!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...