donderdag 11 juni 2015

Zelf scrub maken!

Ik ben er wat laat mee, maar vandaag begin ik met het verslag van Moederdag 2015. Ik hoop dat het jullie alweer kan inspireren.

Elk jaar opnieuw moeten wij als leerkracht op zoek naar een goed en leuk idee voor Moederdag en ik denk dat er velen onder ons daar wel eens mee worstelen. Ik heb nogal een eigen gedacht en werk dan ook graag zelf iets uit. Het is echter niet mogelijk om altijd maar opnieuw het warm water uit te vinden. Daarom vind ik het ook leuk om andere mensen hun ideeën om te bouwen tot mijn creatie :).

Het is mijn bedoeling om een vijftal goeie knutselwerkjes bij elkaar te krijgen zodat ik er een aantal jaar mee zoet ben. Zo kan ik kijken of ik geen zus of broer in mijn klas heb en kan ik af en toe eens hetzelfde maken. Daar staan tenslotte geen gevangenis- of lijfstraffen op :).

Dit jaar waagde ik me aan het maken van scrub. Uiteraard zag ik voorbeelden op Pinterest en ik liet me inspireren door het voorbeeld van Fieve. Ik moet zeggen dat het bij de kinderen een waar succes was! Het is niet geheel kosteloos, maar wat vonden mijn leerlingen het fijn om zelf een schoonheidsproduct voor hun mama te maken.

Ik gebruikte dezelfde ingrediënten als Fieve en liet de kinderen alles afmeten. Op die manier werden de vaardigheden voor meten en metend rekenen ook nog eens geoefend. Dat is mooi meegenomen :).


Veel foto's heb ik niet, maar ik liet de kinderen in een pot de olijfolie, suiker en badolie mengen. Ik gebruikte als badolie ook eentje van Kneipp, maar met een andere geur dan die van Fieve. Uiteraard kun je ook de kinderen een beetje badolie laten meebrengen. Dan ruikt het zeker naar iets wat mama lekker vindt :).

Ingrediënten:
* 200 gram kristalsuiker
* 100 ml olijfolie
* een scheutje badolie

Gewoon allemaal mengen en in een potje bewaren. De volgende keer laat ik zien hoe ik het aan de mama's presenteerde. Hou Gietjes Corner dus zeker in de gaten!

2 opmerkingen:

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...