maandag 22 juni 2015

Nog eens een website in de kijker

Ik had al een berichtje klaar staan voor vandaag, maar aangezien ik een paar werkjes terug in concept plaatste, moet ik toch nog iets nieuws schrijven. Eigenlijk is dat geen probleem want ik heb jullie nog heel veel te vertellen :). Elke dag opnieuw ontdek ik wel dingen of vormen er zich nieuwe ideeën in mijn hoofd. Daarom is het internet misschien niet altijd even gezond voor mij. Het ene schooljaar is nog niet afgelopen of ik denk al aan het volgende.

Zo ontdekte ik ook de volgende website rond dieren. Het gaat over 'Diertje van de dag', maar je vindt er echt ongelooflijk veel bruikbare info. Ikzelf sta in het tweede leerjaar en ik weet niet of ik het echt kan laten gebruiken door de kinderen, maar als leerkracht heb ik er wel al veel aan gehad. In de hogere jaren denk ik dan weer dat het heel nuttig kan zijn bij het maken van een werkstuk of het zelfstandig opzoeken van info. Kinderen vinden het alleszins heel erg boeiend.

De website ziet er als volgt uit...


Er passeren dieren die ik helemaal nog niet kende en ze staan ook per rubriek of klasse opgedeeld. Echt heel erg handig. Daarom ook dat ik het fijn vind om deze site in de kijker te zetten. Ik kwam hem immers nog niet tegen in een Facebookgroep of bijlages voor leerkracht.

Bij deze... allen daarheen en zeker onthouden :). Ik ben zeker dat 'Het diertje van de dag' je nog van dienst kan zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...