maandag 10 februari 2020

Een huiswerkje rond wero en taal

Zoals de meesten onder jullie wel weten, maak ik veel dingen voor mijn klas zelf. Soms vallen die materialen nogal groots uit, andere keren ben ik in een halfuurtje klaar. Zo maak ik ook graag zelf mijn huiswerkblaadjes. Dan zijn ze gewoon helemaal op maat voor mijn leerlingen.

Wij geven op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag huiswerk mee. Dat is een afspraak die op onze school werd gemaakt. Elke dinsdag is dat van mij lezen (waarover later meer), maar op maandag, donderdag en vrijdag krijgen mijn leerlingen een werkblaadje mee naar huis. Ik probeer er telkens moet- en magtaakjes in te voorzien zodat iedereen in een kwartiertje zeker klaar is. Wie zin heeft om meer dingen te maken, kan dat. Voor sommige kinderen die naar de logo gaan, wordt het huiswerk nog ingekort. Ik duid dan met fluostift enkele oefeningen aan.

Een voorbeeld van zo'n huiswerkje zie je hieronder...


Wil je dit huiswerkje ook graag gebruiken? Dan kan dat. Klik op de link hieronder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...