vrijdag 28 februari 2020

Op glad ijs...

Er dwarrelden hier gisteren wat sneeuwvlokken uit de lucht en ik moet zeggen dat ik me misschien ook wel op glad ijs heb begeven. Ik ben dagelijks bezig met het optimaliseren van mijn klaspraktijk en ik doe dat ook heel graag, maar ik ben niet bij machte om alles van A tot Z helemaal zelf te maken. Ik zou dat wel willen, maar binnen de 24 uren van een etmaal en naast alle andere zaken die hier moeten gebeuren of die ik ook heel graag doe, is dat gewoon niet haalbaar. En ik geef het toe: ik ben nu ook geen zo'n uitmuntend tekentalent of computergenie. Dus ik baseer me vaak op bestaand werk.

Via een Facebookgroep maakte iemand de opmerking dat ik dat materiaal eigenlijk niet zomaar kan en mag delen. Ik had er ook al bij stilgestaan, maar ik erger me soms wel aan het feit dat boekjes en werkbladen nooit echt helemaal op maat zijn. Daarom ga ik er dan zelf mee aan de slag en aangezien ik hier zoveel mogelijk wil delen, postte ik dat ook gewoon. 

Op die manier hoop ik dat er meer en meer inzetbaar materiaal voor jullie en voor jullie kids voor handen is. Want daar gaat het tenslotte ook om. Ik weet hoeveel tijd erin kruipt en ik besef ook dat niet iedereen de mogelijkheid (of goesting) vindt om dat te doen. En wat is er fijner om de kids haver te geven, haver waar jij je goed bij voelt en waar zij zich goed bij voelen. Waar zij meteen mee aan de slag kunnen. Waar ze iets van bijleren en niet iets waardoor ze gefrustreerd raken. Want zij gefrustreerd, jij gefrustreerd en omgekeerd. Zo werkt het toch bij mij...

Bij deze zal ik er vanaf nu zeker rekening mee proberen te houden om heel goed na te denken over wat ik hier al dan niet deel en je mag het me niet kwalijk nemen... Ik stop met het verspreiden van de herwerkte versie van Sterk Rekenwerk. Hopelijk kunnen jullie deze beslissing begrijpen. Je zult het bericht van gisteren dan ook niet meer terugvinden op mijn blog.

Tot morgen en nog een fijne vrijdag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...