zondag 9 februari 2020

Elke week een quiz rond Karrewiet

Ongelooflijk dat het al zo lang geleden is dat ik hier op Gietjes Corner nog iets schreef... Mijn eerste blog, waar ik zo trots op was en die ik stelselmatig uitbouwde. Waar ik heel veel tijd in stak. Die me deed dromen van veel grotere dingen en van nog veel meer blogs. Sommige dromen heb ik moeten opbergen, maar dit kan en wil ik niet zomaar opgeven. Ik wil opnieuw trots kunnen zijn. Op mijn schrijfsels, mijn materiaal en op mezelf ;). Want er is de laatste jaren zoveel veranderd in mijn leven dat het niet altijd makkelijk was. Dat het tot op vandaag nog steeds een strijd is. Overleven, het vuur wakker houden en dingen blijven doen die ik graag doe. Al telt een dag nog steeds te weinig uren :).

Daarom wil ik vanaf vandaag weer schrijven en delen. Ontwerpen deed ik nog steeds, al is het op een trager tempo. Met een job, flexi-job en een behoorlijk sportieve agenda blijft er vaak weinig tijd over, maar ondanks alles is de liefde voor het onderwijs en zeker ook voor het schrijven nooit weggeweest. Hoogstens wat onder het stof geraakt. Dan is het vandaag de ideale dag om het stof te laten opwaaien, de storm in België zal me wel een handje helpen ;).

Afbeeldingsresultaat voor karrewiet ketnet

Elke week opnieuw kijk ik naar Karrewiet met mijn kinderen van het tweede leerjaar. Soms vraag ik me af of ik het moet blijven doen. Het jeugdjournaal van Ketnet is immers eerder voor de derde graad. Maar de leerlingen zeuren de oren van mijn lijf. 'Juf, wanneer kijken we naar Karrewiet?'. Oké, zeker niet allemaal en anderen vragen er dan weer naar om een andere reden dan dat ik voor ogen houd. Maar ach. Ze pikken er zoveel van op en door er achteraf nog een quiz aan te koppelen leren ze samenwerken, overleggen en luisteren naar elkaar... Schrik niet als dat in het begin niet goed loopt. Ze moeten dit echt wel leren. Geef ze dus zeker de tijd!

Een quiz ziet er als volgt uit...


Ik stel altijd meerkeuzevragen omdat antwoorden noteren voor mijn kinderen nog iets te moeilijk is, zeker in het begin van het jaar. De kinderen zitten per vier en dienen op het einde van de quiz één blaadje in. Zo hoef ik er maar 8 te verbeteren (in plaats van 32 ;)). Hoe de rest in zijn werk gaat, vertel ik je op een ander moment. Dan geef ik ook nog wat meer uitleg over de schiftingsvraag onderaan.

Ben je geïnteresseerd in de quiz en zou je ze - samen met de oplossingen - graag elke week ontvangen? Laat hieronder dan je e-mailadres achter of stuur een mailtje naar gietjescorner@hotmail.com.

Nog een fijne zondag iedereen en tot gauw!

183 opmerkingen:

  1. Ik heb interesse! costermansn@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb interesse! decatte-neven@telenet.be

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeker interesse! Delphinevandenbossche@msn.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. interesse! yasmine.abidi@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Interesse. kelly@vgskdeboomhut.net

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Interesse!! elkevanlaethem@hotmail.com
    Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Interesse voor mijn tweede leerjaar! sharonc1210@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb zeer veel interesse voor mijn klas van het tweede leerjaar! Anouk.vanclooster@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Interesse! C
    chani.wouters@telenet.be

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk idee! Ik heb zeker interesse voor mijn tweede leerjaar! Romina.mercy@olva-viven.be

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb interesse. Alvast bedankt! kim.meyers@sint-jozef.net

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw, leuk! Ziet er mooi en bruikbaar materiaal uit. Ik ben ook geïnteresseerd:inse.vandesype@gbslubbeek.be

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb interesse!
    linze.tengrootenhuysen@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb interesse. E-mail : lois.swijver@hotmail.be

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Top!! Ik heb interesse. Dankuwel!
    E-mail: emojiklas.deleerboom@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw, dit ziet er echt leuk uit! Ik heb interesse.
    E-mail: selienhaesevoets@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik heb ook wel interesse :-)
    declercqsilke@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Top idee
    Steven.thierie@de-vuurtoren.be

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik wil dit wel eens proberen in mijn klas.
    klasvanjuffeline@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Fijn! Ik zou dit graag ontvangen. Alvast bedankt! wendy.maginelle@dezonnebloemkessello.be

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heel knap materiaal!
    veerle.everard@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heel graag. lies.vancoillie@arkorum.be

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ook zeer geïnteresseerd, ben al lid van een andere groep waar ze ook over de week van Karrewiet vraagjes hebben maar heel vaak te moeilijk voor een lagere klas. Dus meerkeuzevragen ideaal denk ik voor lagere klassen. Mijn mail adres katleenkeersmaekers@hotmail.com. alvast bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mijn leerlingen van het derde leerjaar zullen dit ongetwijfeld zeer tof vinden. Mij mag je ze ook sturen: vandammemelissa@hotmail.com Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Leuk! gina_gacoms@hotmail.com
    Alvast bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Interesse! sente_katrien@hotmail.com
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Leuk! Leen.deprouw@gbshetnest.be

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Zo tof! Ik kijk ook elke week met mijn 2de leerjaar. Een quiz erbij zou heel tof zijn! sandypollentier@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  29. super, ik heb zeker interesse sabine.gerards@rievoe.be

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Interesse! jolien.wagenaer@outlook.be

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Heel veel interesse. Ziet er super leuk uit!
    stefanie.schepens@sgkod.be

    BeantwoordenVerwijderen
  32. ziet er superleuk uit !! Ik ben zeker geïnteresseerd :)
    vandevelde.ine@telenet.be

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Leuk! Ik heb wel interesse femkewillems@koronse.be

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Heel graag.Top! lorenzodemey1978@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Zou super zijn! Ken.beckers@bastassart.be

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Super, ik heb zeker interesse; claudia.cantoro@outlook.com.
    Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik ben geïnteresseerd! eneasdevuyst@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Meer dan interesse! ankedevuyst@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Erg geïnteresseerd. carine_hillen@hotmail.com
    Alvast bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Fijn dat je dit wil delen. Mijn Mailadres is linds.devlieghere@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ik heb erg veel interesse. Alvast bedankt voor het te delen. chantaldubbelman@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Heel fijn dat je dit wil delen! ruth.callens@springeling.be Nog veel succes in alles wat je doet!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Ooo heel graag ! Mijn kindjes uit het derde kijken ook graag Karrewiet.
    E-mail is iris.laporte@blijdhove.be
    Alvast bedankt !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Ik heb ook veel interesse. Mijn e-mailadres: kiesekoms@hotmail.com
    Alvast super hard bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Interesse! bedankt.
    ria.ampe@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Heel graag! Bedankt. elien.daems94@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Heb ook interesse. marjanschreurs@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Interesse: sara.de.vleeschouwer@vbsmaleizen.be

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Onze sloebers zijn ook door de Karrewietmicrobe gebeten. Kan je me de quizjes ook doorsturen?
    Alvast bedankt! Mia

    mia.dezaeyer@deklinker.be

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Voor mij ook graag een mailtje met de quizjes. Alvast heel erg bedankt! svea90@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Ook hier interesse. Alvast bedankt.
    3de_leerjaar_b@kouterschool.londerzeel.be

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Ook graag naar Kris.eeraerts@boompark.be. Bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Wow super, ik heb ook interesse en alvast bedankt voor de moeite! smeetssimone@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Ik heb zeker ook interesse! Alvast bedankt voor jouw geweldig werk!

    juf.lucie@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Ik heb interesse! :)

    rachna.vaesen@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Wauw! Superknap! sarasmets@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Hoi! Ik heb ook interesse: juf.katrijne@gmail.com. Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Wauw, heel knap werk! Ik heb ook interesse :-) annelies.de.baets@vbs-braambos.be
    Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  60. In heb ook wel veel interesse.
    marleen.verhelst@molenholleke.be
    Bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Wauw! mooi! Ik wil deze graag ook ontvangen.
    Tonia.naudts@sintgregorius.be

    Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Keileuk !! Alvast bedankt !
    mirella.demesmaeker@hasseltlyceum.be

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Ik heb ook interesse! Super leuk! sarah.vischschoonmaker@stellamarismerksem.be

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Heel veel interesse. Roelandtkelly@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Ik heb heel veel interesse! Bedankt!
    pauliensterckx@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Ik heb interesse. orphae.taveirne@de-kade.be

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Ik heb interesse! Shana.lodewyckx@sjblo.be
    Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Hallo, ik ben ook geïnteresseerd... ;-)
    Alvast bedankt!
    klas6@reuzenhuis.be

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Wat leuk!
    Dankjewel om dit te delen.
    Lieve.vanhauwaert@netwerkzuid.be

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Wauw superleuk! Ik heb ook interesse ��
    griet.martens@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  71. Heel leuk dat je dit doet! En ook super om zo actua in het 2de binnen te brengen.
    saartje108@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  72. Ik wil dat wel eens proberen in mijn klas! Bedankt!!!
    monica.decap@deklimop-gistel.be

    BeantwoordenVerwijderen
  73. Ik heb zeker ook interesse. Dank je wel !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Stuur je me dan een mailtje (gietjescorner@hotmail.com)?

      Verwijderen
  74. Super tof.
    Ik sta in het derde leerjaar. Mijn kids zijn super fan van Karrewiet. Ze leren hierdoor ook heel veel nieuwe dingen. Ik bespreek steeds wat ze hebben gezien, maar jouw quiz lijkt mij ook super leuk. Ik zou de quiz dus super graag ontvangen.
    Bij deze mijn mailadres
    iris.bouche@onderwijs.gent.be

    Alvast super dikke merci
    Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  75. Ik heb interesse. Ziet er heel tof uit! Super dat je dit doet. Ik werk met de kitskrant maar ik vermoed dat ze dit enthousiaster gaan ontvangen.
    adinda.verstraete1@outlook.com

    BeantwoordenVerwijderen
  76. Interesse .Graag ontvang ik de quiz op mijn klasmail: meka@kabawano.be

    BeantwoordenVerwijderen
  77. Ik heb interesse! Graag ontvang ik de quiz op mijn schoolmail: sabine.vanoverberghe@vbsdefontein.be

    BeantwoordenVerwijderen
  78. Ik heb zeker ook interesse. Dankjewel om dit te delen!
    elkepirson@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  79. Interesse voor mijn tweede leerjaar! Dankjewel voor al het werk dat je hier in steekt.
    dorine.degrande@hotmail.com
    Kunnen wij iets terug doen ?

    BeantwoordenVerwijderen
  80. Ik heb ook interesse! Heel bruikbaar voor mijn taalzwakke kinderen uit het 3de leerjaar. Dankjewel om dit te delen en het werk dat je erin steekt.

    wintein.sarah@gmail.com

    Groetjes Sarah

    BeantwoordenVerwijderen
  81. Ik heb ook interesse.
    Alvast bedankt voor al uw tijd en energie om dit prachtig werk te verwezenlijken en te willen delen!

    sarah.torcque@go-mpicraeneveld.org

    Mvg,

    Sarah

    BeantwoordenVerwijderen
  82. Jullie zouden allemaal een mailtje van mij moeten gekregen hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  83. Ik heb ook interesse. Alvast bedankt!
    brittgalle@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  84. Wauw ! Ik heb ook interesse femke.naegels@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  85. Graag om ook in mijn klas te gebruiken. Mijn lln. vinden dat zeker leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Stuur je dan een mailtje naar gietjescorner@hotmail.com?

      Verwijderen
  86. zouden ze super vinden, ook 2e lj :)

    Chloe.marien@pienterepiste.be

    BeantwoordenVerwijderen
  87. Ik heb ook wel interesse! kyara.dufour@hotmail.com

    Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  88. Ik heb ook wel interesse! kyara.dufour@hotmail.com

    Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  89. Topidee!
    Ik heb interesse: elkedebaeck.20@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  90. Ik heb interesse: marijke.nulens@kodb.be

    BeantwoordenVerwijderen
  91. Ik heb ook interesse: elswenseleers@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  92. Interesse vanessa.stroobants@img-heist.be

    BeantwoordenVerwijderen
  93. Super! Ik heb zeker interesse!
    stéphanie.vanmalderen@regenboogschool.be

    BeantwoordenVerwijderen
  94. Knap!! Ook interesse.
    Roel.vandekerkhof@elisa.be

    BeantwoordenVerwijderen
  95. Ik heb ook veel interesse: evy.vandamme@sintlutgart.be

    BeantwoordenVerwijderen
  96. zeer interessant!
    Kan je deze doorsturen?
    bert.deblock@scholendetriangel.be

    BeantwoordenVerwijderen
  97. Ik heb interesse.
    jufheidismits@klaproos-school.be

    BeantwoordenVerwijderen
  98. Doen jullie die quiz nog altijd
    ik wil wel
    variosandra@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  99. Als jullie de quiz nog doen dan ben ik ook geïnteresseerd. kiliblieke@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...