vrijdag 21 februari 2020

Tafels mét oplossen voor op de banken

Vorige week donderdag vertelde ik jullie hier hoe ik de tafels elke dag tegen tempo train. Ik leg jullie later zeker nog uit wat ik daarnaast nog allemaal doe. Tijdens die tempo-oefeningen merk ik wel dat er sommige kinderen bepaalde oefeningen niet kunnen. Ze slagen er bijvoorbeeld niet in om 8x... of 9x... te memoriseren. Anderen hebben dan weer moeite met 0x of ze hebben een oefening met een verkeerde oplossing gelinkt. Door dit gewoon te zeggen tegen de leerlingen, raakt de fout niet altijd meteen uit hun geheugen. Daarom gebruik ik al een tijdje de volgende kaartjes...


Van oorsprong zijn ze niet van mijn hand (want ik werk met een ander klasthema). Ik weet alleen niet meer waar ik ze gevonden heb. Ik heb er wel de tafels opgezet (als ik me goed herinner). Moest er iemand dit herkennen, laat je het me dan weten? Dan kan ik de bron nog vermelden!

Ik kopieerde elke tafel drie keer zodat ik altijd een voorraad heb. Van het moment een kind last heeft met een bepaalde oefening, hang ik het kaartje op de bank. Ze geven vaak zelf aan wanneer het kaartje terug weg mag. Ik plak het gewoon vast met plakband. Je zou ook kunnen opteren om met velcro te werken, maar dan nemen de kaartjes meer plaats in mijn kast in ;).

Wil je zelf ook aan de slag met deze handige hulpmiddelen? Dan kan dat uiteraard! Download ze hieronder per tafel!

4 opmerkingen:

  1. Bedankt om dit te melden, ik pas het zo snel mogelijk aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We bieden leningen aan alle individuen die projecten hebben maar financiering nodig hebben voor de oprichting. Onze aanbiedingen zijn van een bedrag van 3.000 EUR tot 10.000.000 EUR
    -------------------------------------
    * Financieel
    * Hypotheeklening
    * Investeringslening
    * Autolening
    * Consolidatieschuld.
    * Kredietlijn
    * Tweede hypotheek
    * Terugkoop van krediet
    * Persoonlijke lening

    Contacteer ons:
    E-mail: Axabanquebelge@outlook.fr
    Whatsapp-nummer: +33780725269
    Website: Www.axabanque.fr

    BeantwoordenVerwijderen

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...