zondag 16 februari 2020

Een tafelrooster, in de hele lagere school inzetbaar

Jaren geleden deelde ik al eens een tafelrooster op mijn blogje. Toen had ik enkel een blanco versie voor jullie. Ik wilde er nu ook een tafelkaart als rekenhulp voor maken, maar ik merkte dat ik met een afbeelding in plaats van met een tabel te doen had. Daarom ging ik een paar dagen terug aan de slag met het document en paste ik alles aan. Ik heb er meteen drie in de aanbieding voor jullie.


Het is de bedoeling om volgend jaar het rooster weer in te zetten na elke tafel. Op die manier oefenen de kinderen het tellen met sprongen nog eens en hebben ze ook altijd een tafelkaart bij de hand.
Voor kinderen die heel slordig werken kan je uiteraard ook een ingevulde versie gebruiken.
Telkens wanneer een tafel wordt aangebracht, vullen de leerlingen de kolom (en eventueel ook het rijtje) in. Achteraf kan de kaart gelamineerd worden zodat ze hem thuis bijvoorbeeld kunnen ophangen.

Dit rooster kan ingezet worden als verbeterhulp bij verschillende tafelspelletjes (waarover later meer). Uiteraard kun je hem ook kopiëren voor kinderen die heel veel moeite hebben met het zelf invullen van het tafelrooster.

Wil je een sobere versie van het rooster, dan kan je hierboven een groot exemplaar downloaden. Even lamineren en ze kunnen in je klaspraktijk ingezet worden.

Nog een fijn weekend iedereen!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...