woensdag 12 februari 2020

Een tandendoosje voor de allerkleinsten

Na mijn hele uitleg van gisteren houd ik het vandaag kort. In het tweede leerjaar zien we heel wat tandjes sneuvelen. Vroeger besteedde ik daar niet echt veel aandacht aan, maar ik merkte dat het voor de kinderen wel heuglijk nieuws is. Zij vinden het spannend, zij willen erover vertellen en ze willen hun tandje vooral niet kwijt geraken. Een paar jaar terug nam ik dan gewoon een zakje of rolde ik het tandje in wat wc-papier en plakte ik het in de schoolagenda. Tot ik het volgende tegenkwam...

Afbeeldingsresultaat voor hoera tand uit

Dit zag ik ergens op een blog, maar ik vind de link nergens meer terug. Via via achterhaalde ik dat de kaart van de blog 'Boterhammen met gele confituur' zou kunnen komen, maar de blog lijkt offline... Ik kan hier dus geen linkje meer plaatsen. Sorry daarvoor. 
Ik wil de pluimen dus zeker niet op mijn hoed steken, dit kaartje komt niet van mijn hand.

Tot vorig jaar drukte ik deze kaart af, stopte ik de tand in een zakje en plakte ik het zakje op de tand. Deze zomer wilde ik dit toch nog even aanpassen. Daarom gaan de tandjes vanaf dit schooljaar op de volgende manier mee naar huis...


Het enige wat je hoeft te doen is luciferdoosjes te sparen en het documentje hieronder te downloaden.

Wil je toch liever de kaart gebruiken, dan kan dat.


Nog een fijne woensdag iedereen!

3 opmerkingen:

  1. Heel knap! Vraagje: brengen de leerlingen het doosje mee terug naar de klas nadien? Of mogen ze dit thuis houden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze mogen dit houden. Al zal ik mijn voorraad luciferdoosjes wel weer aangevuld moeten krijgen :).

      Verwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...