maandag 15 juli 2024

Een dagstarter in de vorm van 'Dagelijkse Kost'

 De meesten die mij kennen, weten dat ik de voorbije jaren heel wat aan mijn start van de lesdag heb gesleuteld. Een hele tijd terug begon ik onder de noemer 'Dagelijkse Kost' met één herhalingsblad per dag, maar later evolueerde dat naar een bundel per week. Deze werd over het hele land gedeeld en daar was ik best trots op. 

Aangezien ik volgend jaar in het lerarenplatform start, zal ik niet meer elke week een bundel voor het tweede leerjaar maken. Misschien komen er wel afleveringen voor andere leeftijden, maar daar heb ik nu nog geen zicht op. Via Gietjes Corner zul je het zeker vernemen, moest het ervan komen. 

Voor de mensen die echter al jaren 'Dagelijkse kost' gebruiken, heb ik alles op één plaats verzameld. Wat kan handig zijn om zelf bundels te fabriceren of gewoon verder te werken met die van de voorbije jaren. Ze zijn integraal inzetbaar! Zijn er echter mensen die nog niet weten waarover het gaat, dan neem ik jullie graag snel even mee.

Ik weet dat er op veel scholen met een zachte landing wordt gewerkt. Om die tijd nuttig in te vullen, kun je gebruik maken van een dagstarter, maar voor mij zijn de bundels gewoon een ideaal middel om de lesdag gezamenlijk te beginnen. Op die manier vang je het verschil in tempo op (boterhammen uithalen, drinken, schoolagenda invullen,...) en zie je aan de hand van de herhalingsoefeningen heel snel wie wat begrijpt. Op dat moment heb je ook je handen vrij om eventueel iets bij te werken met kinderen (al loop ik ook graag rond om te zien wat ze allemaal uitspoken). 

De laatste 'Dagelijkse Kost' van vorig jaar zag er als volgt uit...



Doorheen het jaar zijn er telkens een aantal speciale afleveringen, vooral in de weken voor de vakanties. De andere bundels bevatten minder spelletjes.

In het weekend blik ik even terug en maak ik telkens een nieuwe bundel voor de komende vijf dagen. En dit doorheen het volledige schooljaar. Alles wordt verzameld in een mapje met een voorblad. Dat ziet er als volgt uit...


Wil je dat voorblad graag downloaden? Dan kan dat. Klik hieronder op de link. Pas de gegevens aan en druk alles op etiketvellen. Dat werkt het snelst.

Benieuwd naar meer en zin om je dagen volgend jaar rustig te starten? Dan kan dat. Het enige wat je hoeft te doen, is te mailen naar gietjescorner@hotmail.com of hieronder je mailadres achter te laten.

Tot morgen!

46 opmerkingen:

  1. hildemeirisonne@hotmail.com Thanks.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Supertof! Benieuwd naar de werkjes! Kelly.vermeersch@stedelijkbasisonderwijslokeren.be

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Claesdaphne@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Héél veel interesse mochten deze ook voor de tweede graad gemaakt worden!
    veerle.vanoost@so.antwerpen.be

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voorlopig niet, maar hou Gietjes Corner zeker in de gaten. Als ik er voor de tweede graad maak, zal ik ze hier zeker delen.

      Verwijderen
  5. maaike.albrecht@kaozele.be zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. manuela.luceri@sgpit.be
    Ziet er leuk uit. Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. sofie.debaere@telenet.be

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Shaunyvandekerckhove@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel erg benieuwd naar de volgende versie.
    pascale_debacker@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik kijk ernaar uit! Joris.vandevelde@devinderij.be

    BeantwoordenVerwijderen
  11. annik.torfs@hotmail.com Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. sophie.tulkens@telenet.be

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Eline.debruyne@devinderij.be

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super en bedankt! Iris.vanvooren@school-balans.be

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super en bedankt! Iris.vanvooren@school-balans.be

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo,
    Ik ontving vorig schooljaar via mail de blaadjes, super en nogmaals bedankt.
    Waar kan ik de documenten vinden om zelf de bundeltjes samen te stellen?
    Kim.knevels@jaaktassetschool.be
    Alvast bedankt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuk initiatief! Heel veel interesse, kristel.debacker@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Alle mensen hierboven zouden een mailtje moeten ontvangen hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel graag 🤩. katrienthijs75@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh super leuk! Alvast bedankt.
    jill.staes@zwaneven.be

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heel veel interesse! vandorpeshelsy@hotmail.com. Bedankt! 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  22. abbruscatoeline@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ziet er leuk uit! Ik heb ook interesse: sarah.roobaert@bubao-woudlucht.be

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat leuk. Jufsaskia@maaskei.be

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ziet er knap uit! annstappers@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik ben heel erg geïnteresseerd in de dagstarters! Dankjewel! winde.fourie@kt-scholengroep.be

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Lijkt me interessant!
    jerko.vanderghinste@sbswaregem.be

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Alle mensen tot en met Jerko zouden een mail van mij ontvangen moeten hebben. Laat me zeker iets weten moest dat niet het geval zijn. Nog een fijne maandag gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wauw, superfijn dat je dit deelt! Hier zal wel wat werk en tijd ingekropen zijn! Dikke dankjewel!
    emilia.decoster@vbsmaleizen.be

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Heel fijn dat je dit deelt! Dank je wel. sien.geysen15@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Griet Stofferis23 juli 2024 om 21:11

    Dit kan ik zeker gebruiken met 26 lln.! Supermooi werk! griet.stofferis@3span.be

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Griet Stofferis23 juli 2024 om 21:13

    Dit kan ik zeker gebruiken! Supermooi werk! griet.stofferis@3span.be

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Tot en met Griet zou iedereen een mailtje moeten ontvangen hebben. Hou Gietjes Corner zeker in de gaten want er komt nog veel meer leesmateriaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ziet er heel interessant uit! Nele.smeuninx@sgkod.be

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Dit ziet er heel fijn materiaal uit. Heel bruikbaar. sarahlammens95@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ik zou heel graag de dagstarters ontvangen! Alvast heel erg bedankt! laurentcindy81@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Heel graag! Ziet er supermooi werk uit. eline.vaes@gbsdiest.be

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Heel fijn 🥰 dorinne.m@hotmail.com
    Heel erg bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hoi, deze zien er erg handig uit! Ik had ze graag ontvang ☺️ ineke.doyen@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ik zou graag de dagelijkse kost bundeltjes ontvangen elien.detemmerman@leerkracht.sgr20.be

    BeantwoordenVerwijderen
  41. elien.detemmerman@leerkracht.sgr20.be

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Fijn om zo te kunnen starten!
    Marijke.lambrigts@tbieske.be

    BeantwoordenVerwijderen

Huiswerken voor de tafels

 Ik deelde hier al het een en ander rond huiswerk , maar ik heb ook nog een resem werkbladen rond de tafels. Die gaf ik tot vorig jaar ook m...