woensdag 31 juli 2024

Tongtwisters omdat lezen grappig kan zijn

 In mijn klas bouwden wij (als leerkrachten) met de zorgcoördinator doorheen de jaren 'tandemlezen' uit. Dat is een samenwerking tussen het tweede en vijfde leerjaar. Hierbij testten we allerlei soorten leesvormen uit. Op Gietjes Corner vertelde ik hier de laatste jaren weinig over, maar door het sorteren van al mijn materiaal zal daar nu verandering in komen. 

Vandaag stel ik jullie mijn tongtwisters voor. Dit zijn moeilijk leesbare zinnen waarbij je wel eens over je tong kan struikelen. Ze zien er als volgt uit...

Er zijn in totaal vijf reeksen van telkens 6 bladzijden tongtwisters. Ik drukte ze allemaal 2 keer af zodat zowel de kinderen van het tweede als de kinderen van het vijfde leerjaar op hun eigen blad kunnen meevolgen. Zo wordt er efficiënter gewerkt dan wanneer ze samen op één blad moeten kijken.

Elke reeks stop ik in een omslag en voorzag ik van een bijpassend label.


Wil je deze labels graag gebruiken? Dan kan dat. Klik op de link hieronder.

Je kunt ook meteen twee reeksen downloaden.


Ook interesse in de andere drie reeksen? Stuur me dan zeker een mailtje!
gietjescorner@hotmail.com

Tot morgen!

1 opmerking:

  1. koepichke@hotmail.com
    Bij ons lezen L5 en L2 soms ook samen. Leuk idee om het wat uitdagender te maken. Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen

Sjabloon voor huiswerk schrijven rond hoofdletters

In de grote vakantie deelde ik een resem huiswerken rond de hoofdletters . Miste je die aflevering, dan kun je deze hier opnieuw bekijken. E...