vrijdag 12 juli 2024

Voorlopig een laatste Geronimokalender

 Ik ben de voorbije maanden wat voorbarig geweest. Tussen het harde werken door zat ik af en toe al eens met mijn gedachten bij komend schooljaar. Maar zoals jullie weten, zal ik op 2 september niet meer op mijn vaste stek starten. Dus Geronimo berg ik een tijdje op. Geen idee of hij ooit nog boven water komt drijven, maar ik loop niet meer vooruit op de feiten. We zien wel. Desnoods kan hij en al zijn materiaal nog geadopteerd worden. Maar ik maakte dus wel al een kalender voor komend schooljaar. Ik veranderde niets aan het concept. Hij blijft er als volgt uitzien...

Even een oud voorbeeldje...

Wil je de kalender downloaden, klik dan op de link hieronder.

Maar hiermee zijn de maanden nog niet altijd even duidelijk. Daarom verduidelijk ik nog een aantal zaken op mijn bord. Ik voorzag drie titelkaartjes: jaar, maand en seizoen. Die zien er als volgt uit en werden op geel papier afgedrukt... Waarom geel? Gewoon omdat ik ook gele kastjes in mijn klas had. Misschien maak ik ze volgende keer wel in een andere kleur.

Wil je deze ook graag gebruiken? Dan kan dat. Klik hieronder en download.

In deze download zie je meteen ook de kaartjes die erbij passen: jaren en kaarten voor de seizoenen.



Aan het bord hang ik ook een periode alle maanden op een rij. De volgorde van het schooljaar zien ze in opbouw aan mijn ramen of klasmuur, maar ook de volgorde van het jaar is belangrijk. Daarvoor gebruik ik de volgende kaarten...




Het zijn ook deze kaarten die ik dan afzonderlijk bij het kaartje 'maand' hang. Ik maakte dus twee series van deze woordkaarten.

Eens de kalender aan de klaswand ophangt, plak ik er ook nog in het groot bij hoeveel dagen een maand heeft. Dit document vind je hier.



Ik hoop dat ik jullie hier terug mee van dienst kan zijn. We horen elkaar morgen opnieuw. Tot dan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huiswerken voor de tafels

 Ik deelde hier al het een en ander rond huiswerk , maar ik heb ook nog een resem werkbladen rond de tafels. Die gaf ik tot vorig jaar ook m...