vrijdag 26 juli 2024

Extra materiaal voor spelling

 Sommigen weten dit al, maar ik werkte de voorbije jaren met een keuzemuur in mijn klas. Dat is eigenlijk gewoon een andere naam voor de kieskast die jullie allemaal wel kennen. Via pictogrammen aan de klasmuur geef ik aan waar in gewerkt kan worden of welke spelletjes er mogen gespeeld worden. Vandaag stel ik je twee spellingspictogrammen voor.


Ik maakte twee extra werkbundels voor spelling die naast de werkboeken van 'De Taalkanjers' kunnen worden ingezet. Hoe? 
  • Als de kinderen klaar zijn met een welbepaalde opdracht in hun werkboek kunnen ze willekeurig aan de slag met de extra bundel(s). 
  • Via pictogrammen aan het bord kan er ook aangegeven worden aan welke bladzijde ze moeten werken (op die manier kunnen ze de aangebrachte leerstof bijvoorbeeld verder verwerken).
  • Het kan als huiswerk meegegeven worden.
  • Wil je een bepaald onderdeel extra inoefenen met iemand, dan kan het ook als differentiatiemateriaal worden ingezet.
  • Het is ook mogelijk om aan te geven wat de kinderen moeten maken door onderwerpen in de inhoudstafel met fluostift aan te duiden.
Goed gerief dus als je het mij vraagt :). Je zult merken dat er ook kaasjes in de bundels staan. Je kunt ze verwijderen, maar dit is mijn manier om te differentiëren. Wil je daar meer over weten, dan moet je beslist de aflevering van 1 augustus 2024 lezen. Dan hoor je er alles over.

Benieuwd naar de bundels? Stuur dan een mailtje naar gietjescorner@hotmail.com en je hoort snel van me!

Je kunt alvast de pictogrammen hieronder downloaden.

Pictogrammen keuzemuur - spelling


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Er mag ook wel eens gekleurd worden!

Het woord keuzemuur  liet ik deze zomer hier en daar al eens vallen. Dat is eigenlijk mijn eigen uitgewerkte kieskast. Wil je alle artikels ...