dinsdag 23 juli 2024

Leeslijsten om u tegen te zeggen

 Soms ben ik best wel een beetje fier op mezelf. Als ik een werkje op mijn lijst kan afvinken. Maar vaak worden er later toch weer dingen aangepast en probeer ik alles echt te optimaliseren. Zo maakte ik eind vorig jaar een nieuwe doos met vernieuwde leeslijsten en die wil ik heel graag nog eens met jullie delen.



Benieuwd naar alle 200 leeslijsten? Stuur dan zeker een mailtje naar gietjescorner@hotmail.com. Ze zijn niet alleen klassikaal inzetbaar, maar zeker ook in de zorg of als differentiatiemiddel. Je kunt ze uiteraard ook meegeven naar huis. Wij gebruikten ze in mijn klas bij het tandemlezen en dit op de volgende manier.

De kinderen namen een lijst bij zich (ik voorzag telkens vier exemplaren per lijst - hangt er natuurlijk van af of de leerling van het vijfde met één of met twee leerlingen van het tweede moest lezen) en ze namen ook een bordstift en dobbelsteen.

Om het wat attractiever te maken, lazen de kinderen niet zomaar een rijtje, daarvoor moesten ze eerst met een dobbelsteen gooien. Door middel van de volgende kaart gingen ze aan de slag. Ik kan je verzekeren dat het voor sommigen een huzarenstukje was om zich door onderstaande uitleg te worstelen. Uiteraard kun je dit ook klassikaal bespreken.

Wil je deze opdrachtenkaart ook graag gebruiken? Dan kan dat! Klik op de link hieronder.

Ik drukte de kaarten op A5 af en ik verzamelde in een omslag (die momenteel zoek is... :) ).
Ook het label voor deze omslag kun je hieronder verkrijgen.

Ook de woordrijen verzamelde ik in verschillende dozen. Waarom niet allemaal samen? Omdat ik ze op verschillende momenten doorheen het schooljaar inzet en zo hoef ik ze niet altijd allemaal uit te halen.

Het voorblad van de dozen ziet er zo uit...


en kun je hier downloaden.

Ik wens jullie allen nog een fijne dag en ik kom gauw bij jullie terug!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Er mag ook wel eens gekleurd worden!

Het woord keuzemuur  liet ik deze zomer hier en daar al eens vallen. Dat is eigenlijk mijn eigen uitgewerkte kieskast. Wil je alle artikels ...