donderdag 14 november 2013

Een oefening op het honderdveld

Een tijdje terug postte ik hier mijn getalkaarten tot 100. Ik zei er toen ook bij dat ik af en toe eens iets over een spel of oefening met die kaartjes zou schrijven. Vandaag stel ik de eerste opdracht voor.

Gisteren knipte ik alle kaartjes tot 100 uit en ik voorzag ze van een stukje magneetlint. Op het bord tekende ik ook een honderdveld. Ik nam daarvoor de achterkant van het bord zodat het er een tijdje kan blijven staan. De bedoeling is dat de kinderen een kaartje trekken of krijgen en die dan op de juiste plaats in het honderdveld hangen. Er kunnen eerst nog wat kaartjes op het honderdveld hangen (zodat de kinderen wat gestuurd worden), maar na een weekje is het de bedoeling dat de kinderen de getallen op een blanco honderdveld kunnen plaatsen.
































Heeft je kind problemen met de getallen tot 100? Dan kun je dit ook thuis maken. Neem gewoon een groot stuk karton en teken er een vierkant van ongeveer een meter op een meter op. Verdeel alles dan in 100 kleine hokjes en druk de getalkaarten tot 100 af. Je vindt ze hier!

Veel reken- en oefenplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...