maandag 18 november 2013

Onthoudwoorden in het groot voor de klaswand

Een tijdje geleden liet ik jullie hier zien dat ik dit jaar ook met de verschillende onthoudwoorden uit de handleiding Kameleon aan de slag ging. Ik maakte niet alleen een memory van thema 1 en 2, ik maakte nu ook alle onthoudwoorden in het groot.

In het eerste leerjaar is het zo dat de structureerwoorden gevisualiseerd worden en deze worden dan uitgehangen in de klas. Ze zien niet alleen de tekening, maar ook het geschreven (of getypte) woord. Ik merk dat kinderen die steun ook in het tweede leerjaar zeker nog kunnen gebruiken. Onthoudwoorden zijn immers woorden die ze enkel kunnen onthouden door ze heel vaak te oefenen en ze heel vaak te zien.

Ik vergrootte dus alle onthoudwoorden (van thema 1 tot en met 12) en ik drukte ze samen met het geschreven woord af. Ik ben nu systematisch alles aan het inkleuren zodat ik de prenten later kan lamineren.
Tijdens het thema hang ik de kaarten aan het bord, achteraf hang ik ze aan mijn prikbord voor taal. Zo kunnen de kinderen het hele jaar door de woorden blijven bekijken en instuderen.







Wil je ook gebruik maken van deze kaarten? Kijk dan snel even hier

2 opmerkingen:

  1. Heb je deze voor thema 7 aub?
    goeke19@msn.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In de handleiding zitten er niet voor elk thema woordjes. Sommige werden bij elkaar gevoegd. Sorry voor mijn late reactie!

      Verwijderen

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...