zondag 17 november 2013

Pannenkoeken!

Ik liet vandaag net iets langer op mij wachten, maar het is hier dan ook druk... heel erg druk! Er liggen zodanig veel projecten op tafel dat er amper nog plaats is om effectief aan de slag te gaan :). Maar we komen er wel weer bovenop. Nog wat op de tanden bijten en dan zijn er twee weken heerlijke vakantie. Hopelijk is er dan eindelijk weer eens wat tijd om iets naast mijn job en het huishouden te doen.

Om er telkens weer zo hard tegenaan te kunnen gaan, heb ik het altijd belangrijk gevonden om goed en gezond te eten. Daarom vond ik het vandaag tijd voor een lekkere pannenkoek :). Mijn ventje dacht er net hetzelfde over en dus verdeelden we de taken heel eerlijk. Ik maakte het deeg, hij bakte ze lekker goudgeel. Zalig toch, die herfst!

Hierbij het recept (die ik volgde uit een klein boekje van SOS Piet):

Ingrediënten:
* 20 gram boter
* 70 gram suiker
* 500 ml melk
* 200 gram bloem
* 4 eieren
* wat slaolie

Werkwijze:
* Smelt de boter op een licht vuurtje en doe ze daarna in een pot.
* Doe er de suiker, melk, bloem en eieren bij en roer alles goed. Ik heb alles gemixt, anders blijven er brokjes in mijn deeg.
* Giet een klein beetje slaolie in je pan en zet ze op het hoogste vuur. Als de olie heel erg warm is, giet je deeg in de pan. De eerste pannenkoek is net iets vetter dan de andere.
* Doe voor de tweede pannenkoek geen olie meer in de pan, giet er onmiddellijk het deeg in. Na een paar minuutjes draai je de pannenkoek.

Met dit recept bak je een 12-tal pannenkoeken.

Smakelijk!

1 opmerking:

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...