zondag 10 november 2013

Wandplaten maal- en deeltafels

Voor hobby's is er de laatste maanden echt geen tijd. Het is echt heel erg druk op school waardoor ik eigenlijk al mijn vrije tijd daarin pomp. Dat vind ik helemaal niet erg, maar ik hoop binnenkort toch eindelijk nog eens een naaisel, tekening of schilderwerkje te posten.

Voorlopig blijft het hier dus vooral over schoolmateriaal gaan. Daarom post ik vandaag mijn kleine wandplaten voor de tafels. In het tweede leerjaar (in België) zijn de maal- en deeltafels een heel belangrijk stuk van de leerstof. Het is dan ook belangrijk dat ze heel goed aangebracht, ingeoefend en herhaald worden. Ik toonde jullie hier en hier al hoe je ze kan oefenen met kaartjes met zelfcorrectie. De kinderen krijgen deze kaartjes trouwens ook mee naar huis.

Daarnaast is het ook heel belangrijk dat de tafels visueel in de klas aan bod komen. Een paar dagen geleden ging ik dan ook op zoek naar wandplaten voor de maal- en deeltafels. Via een bijdrage van Mireille Anastasi op Klascement vond ik wat ik zocht. Ik heb het al eerder gezegd dat er ook heel goed materiaal bestaat waardoor je niet steeds van nul hoeft te beginnen. Dat is wel een fijne constatering als je altijd tijd te kort komt!

Ik baseerde me volledig op haar wandplaten, ik maakte er alleen nog bij voor de deeltafels. Als er nu een tafel werd aangebracht zal ik de twee wandplaten rond deze tafel in de klas ophangen. Zo kunnen kinderen daar even kijken als ze iets vergeten zijn. Uiteraard neem ik ze van de muur of dek ik ze af als er een toetsmoment is.

Enkele voorbeelden:



















Ook voor ouders kunnen deze kaarten heel erg handig zijn. Hang ze ergens op als je kind moeite heeft met één van de tafels of laat ze in het begin de kaart gebruiken om oefeningen te maken. Op die manier worden de tafels ook verinnerlijkt.

Veel rekenplezier!

Neem snel hier een kijkje als je deze platen ook wil gebruiken!


Bronnen: 

22 opmerkingen:

  1. kan je deze ook doorsturen aub?
    elisevandenbrulle@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zou ik deze ook mogen hebben aub? alvast bedankt! lieseke83@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi, deze zou ik ook wel willen. Wat heb jij toch leuk materiaal. Bedankt.
    cindydelocht@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zou ik deze platen ook mogen hebben?
    safervanlaar@hotmail.com

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik stuurde je vandaag een mailtje...

      Verwijderen
    2. Oei... kwam niet toe op je e-mailadres... Maar je kunt ze hierboven makkelijk gratis downloaden! Moest ik je nog ergens mee kunnen helpen, dan hoor ik het graag!

      Verwijderen
  5. Kan je deze kaartjes naar me doormailen?
    lindsayhannes@hotmail.com
    Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hopelijk ben je er alsnog blij mee (of kon je ze eerder al downloaden via een ander bericht op mijn blog)

      Verwijderen
  6. Kan je deze kaartjes naar me doormailen?
    lindsayhannes@hotmail.com
    Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zou ze ook graag krijgen: ewarrink@hotmail.com, dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zou deze ook graag krijgen...
    Alvast bedankt!!
    lindatournemine@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Gietje,

    Superleuk materiaal heb je! Zou je de wandplaten ook naar mij kunnen doorsturen aub? Als ik ze probeer te downloaden, merk ik dat er delen van de vorige tafel op het volgende blad staan. Dat is natuurlijk niet zo handig als ik ze wil afprinten.
    Groetjes
    juf Kelly
    kellyvanroy@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik zou deze ook graag hebben!

    kun je ze mij ook mailen!

    groetjes Dianne

    dianneke_18@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Kan je mij de kaarten mailen? Ze zijn handig zeg! Vast bedankt

    BeantwoordenVerwijderen

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...