dinsdag 5 november 2013

Themaplaten november

Elke maand hang ik bij mijn kalender ook een aantal themaplaten. Deze stellen de belangrijkste 'feestdagen' van de maand voor. Zo leren de kinderen deze speciale dagen ook aan de maanden te koppelen. Af en toe wordt er tussendoor ook iets verteld over die dagen. De themaplaat kan trouwens ook over een week gaan in plaats van over een dag.

Voor november maakte ik platen voor Allerheiligen, Allerzielen, Sint-Maarten (die uiteraard aangepast kan worden aan Sinterklaas), Wapenstilstand, Koningsdag en de voorleesweek. Ik maakte ze allemaal twee keer zodat ik ze niet alleen in de gang bij de kalender kan hangen, maar ook binnen aan de borden voor wero of godsdienst.


















































Wil je deze themaplaten ook gebruiken? Dan staan ze hieronder op een rijtje.
Allerheiligen vind je hier, Allerzielen vind je hier, Wapenstilstand hier, Sint-Maarten hier, Koningsdag hier en de Voorleesweek hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...