woensdag 13 november 2013

Opruimtip!

Of we het nu graag doen of niet... het moet toch wel eens gebeuren... en dan heb ik het over opruimen. Eerder toonde ik jullie al enkele dozen uit mijn klas en die lijn zou ik nu ook thuis willen doortrekken.

Terwijl mijn ventje samen met de papa's hard aan ons huisje aan het werken is, moet ik hier de boel binnen een jaartje inpakklaar maken. Daarom heb ik mezelf plechtig beloofd dat ik geen dozen vol rommel meeneem naar ons nieuwe huis. Alles (maar dan ook alles) moet vooraf gesorteerd worden. Een jaar bestaat misschien wel uit 365 dagen, maar ik ben er zeker van dat ik nog tijd te kort zal komen. Er staan hier én bij mijn ouders thuis dan ook nog massa's dozen en materiaal.

Het is niet altijd evident om alles te rangschikken en te ordenen, maar ik deed in mijn knutselkast al aardig mijn best. Ik ben dan ook best trots op het resultaat. Als leerkracht (en als prutser eerste klas) heb je altijd heel wat materiaal nodig. Die dingen zijn jammer genoeg echter niet altijd makkelijk stapelbaar. Daarom mat ik de diepte van mijn kast en snuffelde ik wat rond in de voorraad schoendozen van mama. Ik bracht er een tiental mee en sorteerde al het materiaal in de verschillende dozen. Op die dozen plakte ik dan een briefje. Heel handig om heel snel iets terug te vinden! Oude sigarenkistjes kunnen trouwens ook altijd van pas komen. Ik verzamelde er verf, kleurpotloden en wasco's in.


















Je ziet het, je opruimsysteem hoeft helemaal niet duur te zijn. Gekochte dozen zijn misschien iets mooier, maar zo vind ik het ook heel netjes. 

Veel opruimplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...