donderdag 17 augustus 2023

Bestellingen in een handig document gegoten

 Ik weet niet hoe het op een andere school gaat, maar wij mogen het materiaal dat we in onze klaspraktijk willen gebruiken altijd in het begin van de grote vakantie via NV Maréchal bestellen. Elk jaar opnieuw is dat wel een klusje en dat bezorgt mij eigenlijk steevast wel wat stress. Wat heb ik als basisuitrusting voor mezelf en de leerlingen nodig, welke vernieuwingen wil ik doorvoeren en welk materiaal heb ik best extra voorradig in mijn klas? Het is dan net vakantie en eigenlijk wil je er helemaal niet aan denken en toch is daar die eerste deadline. Soms om een beetje gek van te worden. Vandaar dat ik iets heb uitgewerkt. En eigenlijk deed ik dit vorig jaar al, maar ik was het even vergeten... Typisch.

Aan de hand van mijn draaiboeken die ik hier geregeld met jullie deel, kunnen jullie zien welk materiaal ik voor welk (vak)onderdeel nodig heb en gebruik. In het blauw voeg ik steevast toe wat ik moet bestellen om dit te realiseren. Al die draaiboeken overlopen, kost wel wat tijd én niet alle draaiboeken zitten al in elkaar. Ik maakte dus een document waar al het materiaal staat opgelijst. Daar kan ik dan drie dingen mee doen:

- Doorheen het jaar toevoegen wat ik nog mis en wat ik volgend jaar zeker moet bestellen.

- Op het einde van het schooljaar noteren wat ik nog van voorraad in mijn klas heb.

- Tegen de deadline van de nieuwe bestelling noteren wat ik wil bestellen (en hoeveel).

Het document ziet er als volgt uit...


Wil je dit ook graag gebruiken in de toekomst en op die manier de stress in het begin van  de vakantie wat reduceren? Dan kan dat. Klik op de volgende link en dan kun je het document downloaden en aanpassen: Bestellingen 2023-2024

Veel plezier ermee en tot morgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...