dinsdag 8 augustus 2023

Een heel arsenaal themaplaten!

 Ik toonde jullie vorige week al mijn kalender voor het komende schooljaar. Miste je die aflevering, kijk dan snel terug en klik op de volgende link. Daar kun je elke maand afzonderlijk downloaden.


Maar dat is natuurlijk niet alles. Er valt nog zoveel meer te vertellen over de maanden van het jaar. Het is belangrijk om dit van het begin van de lagere school aan te bieden aan de leerlingen want een tijdje geleden was het heel duidelijk dat kinderen in de derde graad nog steeds niet weten wanneer bepaalde feestdagen vallen. Nochtans wordt dit verondersteld gekend te zijn.

Daarom maakte ik jaren terug een aantal themaplaten. Die werden op A4-formaat ontwikkeld, maar ik gebruik ze in mijn klas niet meer zo groot. Ik drukte ze af op A6. De platen hang ik bij mijn kalender op. Hieronder zie je een voorbeeld van hoe zo'n themaplaat eruit ziet.


Er zijn platen voor het begin van de herfst (21 september), de Week van het bos, Halloween (31 oktober), Allerheiligen (1 november), Allerzielen (2 november), Wapenstilstand (11 november), Sint-Maarten (11 november), Koningsdag (15 november), Voorleesweek, begin van de winter (21 december), Kerstmis (25 december), Nieuwjaar (1 januari), Driekoningen (6 januari), Valentijn (14 februari), Carnaval, Aswoensdag, begin van de lente (21 maart), Jeugdboekenweek, Pasen, Moederdag (2de zondag van mei), Pinksteren, Vaderdag (2de zondag van juni) en begin van de zomer (21 juni).

Hieronder kun je er alvast tien downloaden. 

Wil je de rest ook graag ontvangen, stuur dan een mailtje naar gietjescorner@hotmail.com of laat hieronder een reactie achter. 

Er bestaan echter ook ingekleurde versies. Die zien er als volgt uit...


Wil je graag deze integraal gebruiken? Dan kan dat ook. Reageer hieronder of stuur als de bliksem naar gietjescorner@hotmail.com.

Tot morgen!

1 opmerking:

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...