woensdag 2 augustus 2023

De kalender voor schooljaar 2023-2024

In elke klas hangt er wel ergens een kalender. Sommige leerkrachten gebruiken een exemplaar die je gratis van een uitgeverij krijgt, maar ik werk al jaren met mijn eigen sjabloon. Elke maand wordt op één blad gezet en die vergroot ik tot een A3. Zo is die goed zichtbaar voor iedereen en er wordt ook elke dag een kruisje doorheen de voorbije dag/dagen gezet. Dit is een taakje voor de nummer 1 van de week waarover later meer! 

Aangezien ik twee containers ter beschikking heb, zorg ik elk jaar voor twee bladen per maand. Zo kan ik de kalender in iedere ruimte ophangen. Die komt bij heel wat taken van pas. De kalender ziet er als volgt uit...


Elke maand wordt op dezelfde manier opgebouwd. Ik voorzag het blad telkens van een prent binnen mijn klasthema, maar uiteraard kun je dit snel en makkelijk aanpassen.

Wil je ook graag aan de slag met mijn kalender? Download dan hieronder de tien schoolmaanden.

Ik maakte ook nog een heel eenvoudige hoofding. Dit sjabloon zal je nog wel eens vaker zien opduiken. Zo maakte ik op dezelfde manier ook een label voor vakjes om dingen op te halen, te sorteren,... (waarover later zeker meer).


Wil je deze hoofding ook graag gebruiken? Klik dan op onderstaande link.


Tot morgen!


1 opmerking:

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...