zondag 20 augustus 2023

De klas wat versieren!

De eerste schooldag komt steeds dichterbij en wij krijgen op dinsdag 29 augustus al onze leerlingen met hun ouders op bezoek. Tegen dan probeer ik de klas op orde te hebben (en ja, soms is dat een rush) en zorg ik voor wat versiering. Dat zie ik in hangers in de vorm van welkomstboekentassen, ballonnen en een aantal vlaggenlijnen. 

Die boekentassen maakte ik al een hele tijd geleden. Het sjabloon ziet er als volgt uit...


Wil je ze graag gebruiken? Dan kan dit hieronder.

Uiteraard gebruik ik ze niet in deze saaie zwart-witte versie, maar kleurde ik ze in met vette wasco's. Geronimo gaf ik dezelfde kleuren zoals in de boeken (met kleurpotlood). Met een touwtje werden deze boekentassen aan mijn plafond bevestigd. Zo krijg je meteen een andere sfeer in je klaslokaal. Wil je het sober houden, dan zou ik deze enkel ophangen in het begin van het jaar of zelfs helemaal niet. Van mij blijven ze een heel jaar hangen. Ik werk al een paar jaar enkel met de rode en de blauwe. De rode hangen in mijn 'rode' container (met de rode letters op de deur) en de blauwe hangen in mijn 'blauwe' container. De aflevering rond de deurversiering gemist? Klik dan op deze link.

Ook de gekleurde versies kun je downloaden? Klik hieronder.
Ingekleurde boekentassen

Verder hang ik tegen de openklasdag ook nog ballonnen op (ook in rood-geel-blauw) en hang ik de zelfgemaakte vlaggenlijnen op die ik ook bij verjaardagen ophang. De ballonnen verdwijnen vanzelf (eens ze leeggelopen zijn) en de vlaggenlijnen hang ik enkel de eerste week op en daarna met verjaardagen van de kinderen.

Wil je meer weten over hoe verjaardagen in mijn klas worden gevierd? Lees dan zeker dit blogpostje nog eens opnieuw: Verjaren in stijl!

Nog een fijne zondag gewenst en tot morgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...