donderdag 10 augustus 2023

Maanden van het jaar en seizoenen in de kijker!

 Eerder deze vakantie vertelde ik jullie over mijn kalender. Die kun je hier terugvinden. Het klopt inderdaad dat juli en augustus ontbreken. Hier in BelgiĆ« zijn dat onze vakantiemaanden, maar ik heb begrepen dat dit in heel wat delen van Nederland anders is. Ik dacht even om tijd te maken om deze ook te maken, maar omdat ik hier toch wat stress ervaar omdat er nog heel wat moet gebeuren tegen 1 september, zal ik dit taakje even uit mijn gedachten bannen. Moest er iemand van jullie die aanvulling hebben, dan mag je die gerust altijd doorsturen als je die graag wil delen. Ik en vooral vele anderen zouden je dankbaar zijn :).

De kalender ziet er trouwens zo uit...

Even een ander voorbeeld dan september ;).
Wil je de kalender downloaden, klik dan op de link in de tweede zin van deze blogpost.

Maar hiermee zijn de maanden nog niet altijd even duidelijk. Daarom hang ik ze nog eens afzonderlijk aan het bord op. Ik voorzag drie titelkaartjes: jaar, maand en seizoen. Die zien er als volgt uit en werden op geel papier afgedrukt...

Wil je deze ook graag gebruiken? Dan kan dat. Klik hieronder en download.

In deze download zie je meteen ook de kaartjes die erbij passen: jaren en kaarten voor de seizoenen.




Aan het bord hang ik ook vaak alle maanden op een rij. De volgorde van het schooljaar zien ze in opbouw aan mijn ramen (want telkens er een maand voorbij is, dan hang ik die daar op), maar ook de volgorde van het jaar is belangrijk. Daarvoor gebruik ik de volgende kaarten...



Eens de kalender aan het raam hangt, plak ik er ook nog in het groot bij hoeveel dagen een maand heeft. Dit document vind je hier.



Ik hoop dat ik jullie hier terug mee van dienst kon zijn. We horen elkaar morgen opnieuw. Tot dan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...