donderdag 3 augustus 2023

Zijn ze echt zo handig, die dagritmekaarten?

 Dagritmekaarten... Wie heeft ze ook en gebruikt ze dagelijks of toch heel regelmatig? Ik ben eigenlijk wel benieuwd. Bij mij liggen ze al een aantal jaren in mijn kast, maar ik gebruikte ze nog nooit eerder. Zonde vind ik dat, materiaal waar ik hart en ziel in steek en toch niet inzet. Al overkomt me dat wel eens vaker. Niet alles wat in je hoofd marcheert, is ook daadwerkelijk zo praktisch in je dagelijkse klaswerking.

Maar ik wil het dit jaar wel eens uitproberen. Na vier uur de planning voor de komende dag overlopen en dan netjes aan je bord ophangen waar de kinderen zich kunnen aan verwachten. Misschien creƫert dit voor beide partijen wat rust :). Het zal voor mij een hele opgave zijn want het woord plannen staat vaak niet of te laat in mijn woordenboek en ook de rust is soms heel ver zoek. Al wil ik uiteraard elk jaar blijven evolueren en als dat mijn leerlingen, co-teacher en mezelf ten goede komt, waarom niet?

Als dagritmekaarten zie ik de vakken en de uren. Daarom maakte ik van beide een hele resem kaartjes. Uiteraard met een bijpassende prent van Geronimo Stilton.



Wil je ook graag aan de slag met deze kaartjes? Dan kan dat. Hieronder vind je de downloads. 
Uiteraard zijn de prenten en uren makkelijk aanpasbaar.


Ik weet dat niet alle vakken even duidelijk zijn, maar ik probeer ze hier de komende maanden allemaal aan bod te laten komen.

Ik voorzag ook nu weer een doos om alles netjes in op te bergen. Die ziet er zo uit...



Ik gebruik voor zulke materialen meestal een doos van Esselte. Elk jaar opnieuw bestel ik bestekmapjes in tal van kleuren dus ik heb wel een aantal zo'n opbergdozen op voorraad. Een blad erop plakken en aan de zij- en voorkant noteren wat erin zit en je vindt alles heel snel terug. Niet onbelangrijk: kosteloos en makkelijk stapelbaar!

Nog een fijne donderdag gewenst en tot morgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...