donderdag 24 augustus 2023

Mijn tand is uit!

 Ik herinner het me nog alsof het de dag van gisteren was. Plots riep er een kind uit mijn klas: mijn tand is uit! Ik wist niet meteen wat ik met die tand moest doen, maar ik dacht wel meteen aan mijn eigen doosje met tanden. Mijn mama heeft het zeker nog altijd ergens staan. Dat het voor sommigen dus wel belangrijk is om het veilig mee naar huis te kunnen nemen, dat wist ik. Maar ik was een beginnende leerkracht en ik had helemaal niet geleerd hoe ik met al zo'n dingen om moest gaan. Dus de eerste keren geef je die tand gewoon mee in de broekzak. De volgende keer plak je die vast in de agenda, maar omdat die niet altijd zo goed bleef zitten, nam ik er toch uiteindelijk en omslag bij. Maar naarmate de tijd verstreek, wilde ik er toch iets beters op vinden. Zo kwam ik ooit uit bij een mooi sjabloon voor een tandendoosje.


Afbeeldingsresultaat voor hoera tand uit

Dit zag ik ergens op een blog, maar ik vind de link nergens meer terug. Via via achterhaalde ik dat de kaart van de blog 'Boterhammen met gele confituur' zou kunnen komen, maar de blog lijkt offline... Ik kan hier dus geen linkje meer plaatsen. Sorry daarvoor.
Ik wil de pluimen dus zeker niet op mijn hoed steken, dit kaartje komt niet van mijn hand.

Tot een paar jaar terug drukte ik deze kaart af, stopte ik de tand in een zakje en plakte ik het zakje op de kaart. Maar ook dit werd nog even aangepast. Daarom gaan de tandjes al een paar jaar op de volgende manier mee naar huis...


Het enige wat je hoeft te doen is luciferdoosjes te sparen en het documentje hieronder te downloaden. Let wel: klein schrijven op de doosjes is het enige nadeel.


Ik kopieer het bovenstaande document op 80%. Zo past het goed op mijn tandendoosjes en sinds vorig jaar zijn er ook randen aan (dit zie je niet op  bovenstaande foto). De woorden tandendoosje plooi ik over en bedekken de zijkanten waar je de lucifer kunt aansteken.

Tot morgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...