vrijdag 30 augustus 2024

Een eerste huiswerkje

 Vroeger voorzag ik nooit een huiswerk voor de eerste schooldag, maar ik merkte gaandeweg de jaren dat kinderen daar eigenlijk echt wel naar uitkijken. Vandaar dat ik tegemoet kwam aan hun wensen. Aangezien ze een nieuwe schoolagenda krijgen die elke dag mee naar huis gaat (waarover je hier meer kon lezen), is er natuurlijk ook wat info die ingevuld moet worden. De ouders doen dit meestal, maar ik geef de kinderen ook een belangrijke taak :). Op die manier zie ik ook meteen wie er zijn naam correct kan schrijven en wie bijvoorbeeld schrijfmotorisch nog wat inoefening nodig heeft. Je zou er versteld van staan hoeveel kinderen nog moeite hebben met hun eigen naam.

De uitleg van het eerste huiswerk ziet er als volgt uit...


Wil je dit blad als basis gebruiken voor je eigen eerste huiswerk, klik dan hieronder.

Begin wel tijdig aan het invullen van deze bladen. Je zou het ook kunnen typen voor de kinderen, maar ik weet dat sommige leerlingen bij het begin van het schooljaar nog problemen hebben met het omzetten van gedrukte letters naar geschreven letters. Vandaar dat ik elk blad afzonderlijk invulde, per kind dus één blad. Hoe meer leerlingen, hoe meer voorbereidend werk uiteraard. Maar het loont wel ;).

Het is de bedoeling dat de leerlingen zelf minstens hun voornaam invullen. De rest van het eerste blad is een magtaakje.
Het blad ziet er als volgt uit...


Het onderste stukje vulde ik zelf in, aan de hand van een sticker.
Die ziet er zo uit...

Deze plak ik in de vakantie al op de juiste plaats.

Wil je die sticker graag downloaden, klik dan op de volgende link.


Probeer nog wat te genieten van het komend weekend en dan wens ik iedereen alvast een hele mooie start van het nieuwe schooljaar! En blijf vooral Gietjes Corner volgen want ook in september laat ik nog heel wat materiaal op jullie los. Benieuwd of ik doorheen al mijn activiteiten nog tijd zal vinden om te blijven bloggen. Ik hoop het alvast!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Sjabloon voor huiswerk schrijven rond hoofdletters

In de grote vakantie deelde ik een resem huiswerken rond de hoofdletters . Miste je die aflevering, dan kun je deze hier opnieuw bekijken. E...