donderdag 29 augustus 2024

Laat kinderen kennismaken met Annie M.G. Schmidt en Jip en Janneke

Als leerkracht vind ik het altijd fijn als je kinderen iets nieuws kan leren of hen iets kan aanreiken waar ze anders misschien niet zo snel mee in contact zouden komen. Vandaar dat ik ooit het idee had om mijn klas kennis te laten maken met Annie M.G. Schmidt. Dat kwam eigenlijk nooit echt helemaal van de grond want ik vond enkel tijd om Jip en Janneke te herwerken. 

Omdat ik tijdens mijn opruimwerken deze bundels terug tegenkwam, zet ik ze hier graag nog eens in the picture. Misschien voeg ik er nog nieuwe dingen aan toe, maar voorlopig wil ik eerst alles op orde krijgen voor ik nieuw materiaal ontwikkel. 

Ik maakte 16 bundels omdat ik op dat moment ook maar 16 kinderen in mijn klas had. Als je dit vergelijkt met hoe het de laatste jaren was, dan is het eigenlijk onmogelijk om nog zo'n materiaal voor je leerlingen te ontwikkelen. Vandaar dat ik hoop dat het vanaf komend schooljaar wel weer kan want het is echt een van de onderdelen die ik zo fijn aan onze job vind. Om het dan hier nog te kunnen delen en er over te schrijven, dan combineer ik het beste van twee werelden :). En al deze dingen zorgen voor rust en stabiliteit. Iets waar ik zoveel nood aan heb.

De bundels van Jip en Janneke zien er als volgt uit. Ik heb in totaal acht delen (die nog gecorrigeerd moeten worden).




Iemand geïnteresseerd in het eerste deel met 29 verhalen?! Laat hieronder dan een reactie achter of stuur een mailtje naar gietjescorner@hotmail.com. Dan deel ik het graag met jullie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Sjabloon voor huiswerk schrijven rond hoofdletters

In de grote vakantie deelde ik een resem huiswerken rond de hoofdletters . Miste je die aflevering, dan kun je deze hier opnieuw bekijken. E...