vrijdag 9 augustus 2024

MAB is stokoud, maar nog altijd heel erg nuttig

Heel lang geleden postte ik enkele foto's van mijn MAB-materiaal. Ik maakte het zo'n tien jaar terug, maar ik gebruik het nog altijd heel erg regelmatig in mijn klas. Voor kinderen die het met rekenen iets moeilijker hebben, is dit een goeie steun. Alles wordt op die manier iets minder abstract en het is zelfs heel concreet als je ze de oefeningen effectief laat leggen. Aangezien ik alles aan het verhuizen ben, heb ik ook deze doos even weer op orde gebracht. Ze is weer stofvrij en alles ligt nu terug in het juiste bakje.

Het materiaal ziet er als volgt uit...




Al deze figuren werden meerdere malen gekopieerd, uitgeknipt, gelamineerd en opnieuw uitgeknipt. Alles werd in de volgende schoendoos met titelblad verzameld.



Wil je hier zelf ook mee aan de slag, download het materiaal dan hieronder. 
Uiteraard kun je ook voor andere kleuren opteren.

Moesten de linken niet werken, laat me dan zeker iets weten.

Veel rekenplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laatste delen Jip en Janneke

 Annie M.G. Schmidt is een fenomeen uit de Nederlandstalige literatuur en misschien is Jip en Janneke  een tikkeltje oubollig, ik vind het n...